САЙТ ДИРЕКТОРА ДРУЖКОВСКОЙ ШКОЛЫ І-ІІІ СТ. №12
Вторник, 21.11.2017, 23:52
Меню сайта

Форма входа

Поиск

Календарь
«  Ноябрь 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930

Архив записей

Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz

  • Статистика

    Онлайн всего: 1
    Гостей: 1
    Пользователей: 0

    Сучасна модель навчального закладу – Школи сприяння здоров’ю

     У сучасному світі здійснення основних ідей модернізації освіти, формування ключових компетентностей учнів покликані підвищити якість освітнього процесу. Соціально-економічні та інші проблеми сучасного суспільства роблять актуальним пред'явленням якісно нових вимог до результатів навчально-виховного процесу. Однак низький рівень фізичного і психічного здоров'я дітей створюють об'єктивні перепони на шляху ефективної модернізації освіти в Україні, без чого неможливо розв'язати соціальні та економічні проблеми, досягти випереджувального розвитку загальноосвітньої школи.

    За даними СЕС м. Дружківки  кількість здорових дітей нашої школи зростає при зменшенні загальної кількості учнів в порівнянні з показниками по місту (в 2006 р. на 11,47%, в 2007 - 13,58%, 2008 - 18,13%). Спостерігається зменшення учнів, які відносяться до диспансерної групи, а також кількість по ЛОР захворюванням, захворюванням органів дихання, органів зору, короткозорості, хоча спостерігається підвищення захворювань органів серцево-судинної системи вегето-судинної дистонії, органів травлення, ожиріння, далекозорості, косоокості на загальному фоні підвищення відсотків за цими захворюваннями по місту. Ці дослідження впевнили адміністрацію та педагогічний колектив у тому, що необхідно приймати спеціальні заходи по збереженню та зміцненню здоров'я школярів.

    Керуючись Конституцією України, Законом України "Про загальну середню освіту", Національною доктриною розвитку освіти України, Концепцією загальної середньої освіти, Концепцією формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя у дітей та молоді та іншими нормативними документами, у школі розроблені Концепція , Статут школи , де сформульовані задачі Школи сприяння здоров'ю:

    -         виявлення рівня і динаміки оздоровчої функції роботи школи;

    -         установлення факторів, які впливають на здоров'я учасників НВП і вилучення їх шляхом зміни режиму роботи школи;

    -         створення   єдиного   здоров'язберігаючого   середовища,   позитивно впливаючого на стан здоров'я.

    Педколективом у 2005 році була впроваджена до практики Програма «Школа здоров'я» , котра конкретизується у вигляді річного плану, планів виховної роботи кожного класного керівника . Створена модель Школи сприяння здоров'ю (Додаток 12), де центром усієї роботи педагога є особистість учнів, учасників НВП, їх здоров'я. Вона проводиться як безпосередньо через вплив на самого учня, так і через його оточення - його сім'ю, референтну групу. Учень також впливає на своє здоров'я, тобто не є пасивним елементом моделі. Вплив педколективу школи здійснюється поетапно:

    1.     створення сприятливих умов (новий режим дня, збільшений час перерв протягом робочого дня та інші умови, передбачені ДержСанПіНом);

    2.     шляхом просвітництва й створення стійкої системи цінностей, потреб та мотивацій учня на здоровий спосіб життя;

    3.     забезпеченням необхідного рівня рухливої активності учня;

    4.     координація діяльності елементів підсистеми школи з роботою інших закладів мікрорайону, міста за даним напрямом.

    Метою цієї моделі є мотивація всіх учасників НВП на здоровий спосіб життя за напрямками:

         інформаційно-мотивуючим (робота через ЗМІ, виступи, лекції, семінари);

         організаційним (рішення необхідних адміністративних, організаційних, господарських, фінансових питань);

         медико-діагностичним (медичне обстеження дітей і педпрацівників);

         психодіагностичним (психологічне обстеження дітей і педагогів, виявлення індивідуально-психологічних особливостей);

         загальнооздоровчим (відкриття спеціальних груп фізичного оздоровлення, робота по забезпеченню необхідними медичними препаратами);

         соціальним (рішення питань спеціальних виплат щодо підтримки здоров'я, створення реальної наукової організації праці);

         психологічним (проведення інструктивно-методичних семінарів з проблем здоров'язберігаючої педагогіки, «уроків здоров'я», індивідуально-психологічне і сімейне консультування).

    Створена також модель керування Школою сприяння здоров'ю. З 2006 року наш заклад увійшов до Донецької обласної мережі «Школи сприяння здоров'ю». Цьому передувала підготовча робота: вивчення літератури з теми, проведення установчої педради, підготовка низки наказів щодо створення безпечних умов навчально-виховного процесу.

    Дружківська загальноосвітня школа №12 має сучасну матеріальну, навчально-методичну та кадрову базу, яка дозволяє в повному об'ємі проводити заходи по оздоровленню і збереженню здоров'я учнів і працівників. Школа має два комп'ютерних класи, відеомагнітофон, два телевізори, веб-камери, музичні центри, сканери, принтери, цифровий фотоапарат, відеокамеру, мультимедійний проектор. Є високошвидкісний доступ до всесвітньої мережі Інтернет, створена локальна мережа. Для повноцінних занять спортом є два спортзали, тренажерний зал, спортивний майданчик, оснащений нестандартним спортінвентарем. В учбових кабінетах багато зелені, що дозволяє підтримувати природний мікроклімат всередині класних кімнат. На шкільному дворі постійно зберігаються існуючі зелені насадження та використовуються сучасні технології вирощування зелених рослин.

    Робота шкільного радіо сприяє проведенню фіззарядки на початку робочого дня, рухливих ігор на перервах в школі І ступеня, а на сторінках газети «Родная дюжина» (реєстраційне свідоцтво ДЦ №1535 от 14.02.2000г.) висвітлюється робота по збереженню здоров'я.

    Крім традиційних учбових кабінетів, лабораторій і приміщень оснащений блок психолого-логопедо-медико-педагогічної служби: медичний кабінет, стоматологічний кабінет, кабінети психолога, логопеда, соціального педагога, дефектологів.

    Основою успішної роботи закладу є професіоналізм кожного працівника, його людські якості, здоровий спосіб життя. З метою підвищення професійного рівня вчителя створено школу молодого вчителя, школу молодого класного керівника, творчі й динамічні групи. Вчителі мають умови для самоосвіти й самовдосконалення, творчого пошуку. Підвищенню професійного рівня також сприяють періодичне проходження атестації та курсів підвищення кваліфікації.

    Постійно діючі семінари-практикуми, засідання методичних об'єднань, конференцій сприяють обміну досвідом, вивченню кращих досягнень учителів. Педпрацівники беруть активну участь у конкурсах, де показують свою майстерність ("Учитель року", "Ярмарок педідей" та ін.), в регіональних, Всеукраїнських і міжнародних науково-практичних конференціях з питань освіти і збереження здоров'я учнів. Дружківська школа 1-3 ступенів №12 за умовами навчання відповідає санітарно-гігієнічним вимогам. Сюди відносяться всі реальні умови навчального  процесу:   освітлення,  розміри  учбових  меблів,  вентиляція приміщень та режим робот школи, яка працює за модульною системою з 1996 року. Особливостями міні-модулів є їх тривалість, що становить ЗО хвилин. Триблочна організація навчального процесу забезпечує:

            розвантаження учнів при підготовці домашнього завдання (1-2 предмету замість 4-6);

            уникнення втоми на уроці;

            збільшення кількості перерв, що дозволяє учням відновити розумові та фізичні здібності для подальшої роботи;

            планування діяльності учнів на кожному міні-модулі, таким чином, щоб стимулюючим фактором до навчання виступали внутрішні мотиви школярів, пов'язані с почуттям успіхів, бажанням подолати труднощі, задовольнити інтереси;

            розробку або добір системи завдань для індивідуального виконання учнями з метою досягнення задач, передбаченнями кожним чином міні-модуля (кількість завдань є такою, що забезпечує вільний вибір їх видів, які цікаві за змістом і доступні за ступенем складності для кожного учня);

             спонукання до творчості: 30-хв. - вивчення нового, ЗО хв. - осмислення, ЗО хв. - творча робота.

    У навчально-виховній роботі вирішується завдання гігієнічного нормування навчального навантаження та об'ємів домашніх завдань з урахуванням шкільного розкладу. На уроках і в позакласній роботі приміняються здоров'язберігаючі технології (Додаток 13), в основі яких спільно класні взаємодії, особистісно-орієнтований підхід, рівнева диференціація. Застосування здоров'язберігаючих технологій навчання передбачає: врахування періодів працездатності дітей на уроках; врахування вікових і фізіологічних особливостей (кількість видів діяльності на уроках, їх продуктивність); наявність емоційних розрядок на уроці; чергування пози з урахуванням видів діяльності; використання фізкультпауз на уроках.

    У школі застосовуються інноваційні педагогічні технології, що зберігають здоров'я: ігрові методики та розвиваючі уроки у школі 1 ступеня, проектна діяльність і уроки, які використовують можливість персонального комп'ютера в навчальному процесі. Ідея профільного навчання також несе в собі елементи здоров'язбереження, так як дозволяє розвантажити випускника і разом з тим більш цілеспрямовано й поглиблено підготувати його до вступу в навчальний заклад у відповідності з професійними інтересами й намірами. Перехід на профільне навчання (у тому числі відкриття класу спортивного профілю) поставив вимогу щодо інтеграції діагностики, консультативної роботи, включення в модель супроводження всіх суб'єктів навчально-виховного процесу: батьків, учителів та учнів.

    Одним із факторів, який дозволяє зміцнити здоров 'язберігаюче середовище для учнів, є оптимізація рухового режиму. Малі спортивні форми: гімнастика, фізкультпаузи і фізкультхвилинки, години здоров'я, рухливі перерви -дозволяють знімати стан утоми на уроках, розслабити психологічне напруження і просто дати можливість дитині рухатись. Динамічні паузи протягом навчального дня і фізкультхвилинки обов'язково включають у себе вправи для зняття напруги очей і профілактику погіршення зору.

    Уроки фізичного виховання проходять за розкладом (1*30, 2*30, 3*30) тричі на тиждень в залежності від віку.

    Важливим моментом здоров'язберігаючої діяльності є проблема позаурочної зайнятості дітей, організації вільного часу:

    -                     організація фізкультурно-оздоровчих і спортивно-масових заходів ;

    -                     реалізація системи просвітницької роботи з учнями по формуванню культури відношення до свого здоров'я;

    -                     система шкільного самоврядування;

    -                     розвиток системи позаурочної зайнятості дітей.

    Для організації фізкультурно-оздоровчої роботи з учнями у школі працюють гуртки, групи продовженого дня (яких у школі 7) також включають в свій режим прогулянки, ігри на свіжому повітрі, спортивні години.

    У школі регулярно проходять загальношкільні Дні здоров'я (4 рази на рік) з залученням всіх дітей, педагогів, батьків, беруть участь наші учні в різноманітних міських і регіональних спортивних змаганнях, в тому числі «Козацький гарт», де посідають призові місця.

    У школі створилася система просвітницької роботи з учнями, учителями, батьками, яка ведеться не тільки викладачами школи, але й спеціалістами (Додаток 14) і включає в себе роботу батьківського університету , проведення єдиних уроків Здоров'я, тематичних бесід, практичних занять, конкурсів. Допомагає цьому і створений для учнів нашої школи щоденник, який має інформацію для дітей і батьків: єдині педагогічні вимоги до учнів школи, звернення до батьків з посиланням на Закон України «Про освіту», маршрутний лист «дім - школа - дім», правила поведінки в надзвичайних ситуаціях (під час пожежі, під час переходу через багатосмугову дорогу, в місцях скупчення людей та інше).

    Починається ця робота ще з дитячого садка, з яким заключений договір про сумісну діяльність і розроблений план заходів з напрямку «Надання допомоги сім'ї у вихованні та розвитку дітей дошкільного віку забезпечення наступності цього процесу на основі співробітництва ДНЗ і школи».

    У процесі оздоровчо-профілактичної роботи у школі вирішують наступні питання:

    -              діагностика психо-фізіологічного здоров'я дошколят із базового дитсадка і школярів;

    -                     організація раціонального харчування;

    -                     забезпечення медичних послуг, проведення медогляду;

    -                     проведення оздоровчих заходів;

    -                     профілактика і корекція фізичного і психічного здоров'я.

    У медичному напрямку у Школі сприяння здоров'ю проводиться систематична робота по збереженню і укріпленню всіх типів здоров'я (фізичного, психічного, соціального, духовного), профілактиці.

    Спеціалістами-медиками здійснюється диспансеризація учнів, за планом проводяться щеплення і вітамінізація. Всі учні щорічно оглядаються і одержують допомогу стоматолога, учні 1- 4-х класів - логопеда, 6 учнів навчаються за індивідуальною програмою спеціалістами-дефектологами, 5 учнів - на екстернаті.

    Кожен клас має Лист здоров'я, Паспорт здоров'я, що включає в себе дані про зріст учнів, розміри меблів для них, групи з фізкультури, патологічні ураженості, і який сприяє індивідуальному підходу з боку вчителів до кожного учня.

    Поруч з профілактичними медичними заходами в школі здійснюється психологічний супровід дитини. Психологом школи проводяться заняття в рамках проекту «Сприяння просвітницької роботи «рівний - рівному» серед молоді України щодо здорового способу життя, учителем біології - «Школа проти СНІДу» з профілактики ризикованої поведінки для учнів 8-11 класів .

    На початку кожного навчального року разом з педагогами відстежується адаптація дітей, учнів 1, 5, 10-х класів, щойно прибулих учнів. У відповідності з заходами програми з дітьми, які відчувають психологічні труднощі, проводяться тренінгові заняття. В результаті чого учні за короткий строк адаптуються до школи.

    Для учнів 2-11 класів в системі послуг передбачені заняття з психологом, де використовуються прийоми релаксації та аутотренінгу. Учні 9-11 класів проходять тестування з питань профорієнтації, їм надаються рекомендації щодо вибору професії. Психолог орієнтується не тільки на учня, а й на його родину. Метою його роботи є допомога батькам грамотно та ефективно будувати взаємовідносини з дітьми і бути активними союзниками у вирішенні шкільних психологічних труднощів. Проводиться анкетування працівників школи щодо виявлення характеру міжособистісних відносин у колективі. Психологом створена авторська програма «Таємниці мого Я».

    Завдяки сумісній роботі психолого-логопедо-медико-педагогічної служби у школі панує позитивний соціально-психологічний клімат. У результаті цієї роботи створений банк даних здоров'я учнів та їх батьків, на обдарованих дітей розроблені індивідуальні програми щодо формування траєкторії розвитку, що відображають особливості і досягнення кожного учня, на всіх учнів - анкети.

    Таким чином, вирішується основна задача Школи сприяння здоров'ю: забезпечення педагогічного колективу інформацією про стан здоров'я дітей, що допомагає визначити «зони ризику» і скорегувати всю педагогічну діяльність з урахуванням одержаних даних. Ефективність забезпечується наявністю комп'ютерної версії опрацювання результатів проведених обстежень.

    Комп'ютерні інформаційно-діагностичні програми, психо-фізіологічна діагностика, Листи здоров'я, індивідуальні програми розвитку, анкетування і тестування дозволяють виділити проблемні питання в житті закладу і розробляти тактику і стратегію Школи сприяння здоров'ю, створити модель випускника цієї школи.

    Copyright MyCorp © 2017
    Конструктор сайтов - uCoz